Kristi himmelsfärd

Ja då va denna långhelg snart över....De har varit skönt me några extra dagar ledigt.
De e väl bäst o ge en liten redogörelse för helgen :P
Åkte upp till Linköping i torsdas då, drog vidare till Norrköping me Jens o mamma, där ja o jens skulle kolla på "Allt om min mamma", mamma jobbar på den. Den va lite lr ganska mkt konstig om man säger så, fast den va ju bra, men som sagt lite konstig :P
Efter taetern så vart de o följa me jens hem till skägget. Väl hemma hos jens va väl kl halv tolv lr nått sånt, vi gjorde iordning lite sen vart de film :P Somna väl 3 lr nått sånt skulle ja gissa på :P
Freda då, kmr inte ihåg när vi gick upp, men jens gick o duscha o ja gick till centrum o köpte lite bröd o annat diverse, för ja hade ju varit så jäkla hungrig på natten när vi kolla på film o jens hade bara en limpa bröd hemma. O ja va tvungen o ha nått o äta, så ja sa att vi kan äta upp de brödet vi hade så går ja o köper nytt imorn. Så därför va de ju bara o gå o handla på morronen där :P De blev ju lite bröd o lite drick yoghurt o sen några billys pan pizza :P Så ja, den där nya limpan bröd vart ju inte ens öppnad för vi åt ju billys :P
Sen hade ja ju en tanke på o träffa Linda, men hon va först upptagen, så då blev de inge me de. Men sen hörde hon av sej lite senare o sa att de blev ändrade planer för henne, så hon kunde ses en sväng.
Så ja åkte in till stan, lite före jens då, för o träffa Linda en sväng. När ja skulle gå hemifrån då, så hade de ju dock börjat o regna. O inte så lite heller, de stod som spön i backen, o jens o ja började ju o undra om vår Guldkväll skulle bli av.
Men efter några samtal så får vi ju dock reda på att solen skiner i Norrköping, så de verkar ju lugnt.
Väl inne i lkpg så regnar de ju fortfarande, så Linda o ja blir ju sittandes på stationen tills jens kmr in då :P De sluta o regna ett tag så då gick vi iväg o köpte öl till kvällen då, fast när vi står i affären så börjar de ju o spöregna igen, så vi ringer igen till Nkpg o kollar, o jaa, solen sken fortfarande tydligen :P
Så vi köpte va vi skulle o drog till stationen o vidare till Nkpg.
Väl där så blev de spårvagn följt av buss ut till Aborreberg :P När vi klev av vid slutet som va aborreberg då, så va de ja o jens, o sen två tjejer till, en brunett o en blondinl, o de visade sej att dom skulle också på Guldkvällen :P
Så vi får stå där o vänta ett tag tills Niclas kom o hämta oss, o förde oss ut i skogen, mitt ute i ingemansland, kletigt o gegigt va de också. Sj hade man ju Nike, tygskor, ja kan tala om att dom inte e rena nu xD
Aja, när vi kom dit då, så började de ju o regna lite igen, som tur va så hade dom ju fått upp en pressening mellan några träd iaf, så alla tog ju skydd under de :P
Men de slutade snart regna o kvällen fortskred me bärs o mer bärs. Kanske ska förklara, kmr inte ihåg om ja gjort de, men de heter ju Guldkväll lr Guldafton, o namnet kmr ju från att man bara får dricka Norrlandsguld under hela kvällen. Nu hade dom visserligen ruckat lite på de, men dom flesta drack ändå norrlands.
Ja kände ju knappt någon, kände ju Jens :P O sen Haag då, som bott i västervik innan, men annars va de ju liksom bara Jens polare o polare dit o så :P Men de vart väldigt trevligt iaf, folk gick mellan presseningen, tälten, sjön, o sen elden som ännu inte va tänd som va i mitten av lägret ungefär. Ja kmr inte ihåg alla detaljer sj (A) O de kan ju vodkan som ja o jens hade me oss nog starkt bidra till (A) haha, ja de va roligt :P
Men kvällen fortsatte ju, o de vart mörkare o mörkare, lr ja de va inte så mörkt när vi väl skulle försöka tända elden, men de blev snart de :P
O om vi säger så de där me elden gick inte så bra, kolen tog inte eld ordentligt, o veden som vi hämtade va ju blöt, så vi låg där o blåste på den där jävla elden, o stigus sprutade sin lampolja på, fast den va snart slut.
Ja vi fick inte nån stabil fart på den där elden nångång, men då o då va de bra. Men de va mysigt där vid elden iaf, Jens satt me stigus, som egentligen heter stina i knät, o där va de grov hångel på hög nivå :P haha
Ja satt breve, lr nej de gjorde ja inte, för Kimsevims, som då heter Kim, satt breve. Ja satt breve henne, o vi satt där o höll om varann o myste. Sen va de Påta, Jonte, Gage, Christine(Anton), John, Haag....Hmm e inte helt säker på vilka som satt vid elden, men de va ett par st, sen va några nere vid sjön o så, lite utpsritt :P
Sen hände de lite grejer. Niclas har varit tsm me Kim o har väl fortfarande kkänslor för henne samtidigt som han e kär i Lydia om ja fatta de rätt. Lydia va en av tjejerna åkte samma buss som mej o jens. O ja höll ju på me Kim, o Lydia stod/satt o höll på me Jonte, så Niclas va rätt så depprimerad på kvällen där, så ja...
Vi gick ner ett litet gäng på stranden o tog de lugnt ett tag. Sen så skulle vi gå o lägga oss då, kl va omkring 3-4 lr nått tror ja. Ja har inte spec bra tidsperspektiv på kvällen :P Men iaf, de va 3 tält. I de ena sov Christine, som heter Anton o e bög, de e därför han kallas Christine, o sen sov John där då, som va Christines dejt lr ragg lr nått :P
Sen så va de då ett tält som va fullt tror ja, me stigus o sen några andra, ja har ingen koll på vilka exakt, eftersom några hade dragit. Men iaf så va de de 3:e tältet, som ja o Haag satt upp :P Där låg Haag, Gage, Kim. O sen hoppade Jens in o la sej där då, o då tkte ja att de såg väldigt fullt ut i de tältet så ja tog en filt o la mej på presseningen. O ja o Kim hade ju sagt att vi skulle sova under presseningen under hennes rosa filt :P Fast ja blev ensam :/ :P Men efter nån halvtimme-40 minuter så där så vart de ju kallt uta bara helvete ju!! Frös ju fötterna av mej! Så ja började o skicka lite sms till jens o fråga när vi skulle åka hem, men han ville inte svara så, då skickade ja till Kim också o bad henne väcka jens :P
Kl va nu 5 typ tror ja, o nu kunde ja inte ligga ner längre, för ja hade knappt inga fötter kvar, så ja tog en av dom små campingstolarna o satte mej på me filten virrade runt mej, o satt där o gungade xD
Tillslut så kom ju jens ut då iaf, fast de va ingen av oss som hade nån tidtabell lr visste nrä bussarna gick, så vi fick gå till hållplatsen o kolla :P Väl framme vid hållplatsen så gick den första bussen tio i 7 o kl va nu kvart i sex. Så vi bestämde oss för att gå tillbaka till lägret o så skulle vi lägga oss i varsitt tält då.
Så väl tillbaka så la ja mej där jens legat, breve Kim. O då va de ja, Kim, Gage o Haag i tältet. Men Haag gick snart ut. Sen gick Gage också. Så då va de bara ja o Kim kvar. Sen vakna hon till o de vart lite mys pys i tältet. O klockan rulla på.
Till slut så va kl mkt. Så snart vart de "frukost" då, vilket bestod av grillad korv me brö o en bärs :P
De tog vi kl 12 tror ja :P Sen bestämde vi oss då för att åka hem me tio i 2 bussen tror ja :P
Måste ha sett väldigt kul ut när vi kom där, 7 lr 8 hur åmnga iv nu va :P som skulle åka buss, ser ut som hej kom o hjälp oss, skogsmullar o påsar me tomma burkar o ja :P De va roligt, fast på bussen så vart de lugnt, alla va rätt så trötta :P O Nisch (Niclas) va ju ganska depp då :/ men men....
Sen så gjorde ja, jens o Kim sällskap till Lkpg. Sen åkte ja o jens hem till skägget för o duscha o göra oss iordning lite snabbt innan vi skulle in till stan o se på nästa teater som va "Cabaret" i Lkpg. Vi skulle möta upp Veronica som kom till Lkpg vid 4. Men på bussen in till stan så kmr jens på att han glömt biljetterna hemma, så han får hoppa av o springa hem igen, medans ja åker in till stan o möter Veronica. Så ja o Veronica gick ju o åt så länge medans vi vänta på jens. Så de vart väldigt stressigt där ett tag, men vi hann me till teatern i lagom tid, så de va ingen fara.
Under första akten höll ja på o somna flera ggr :S Va ganska trött om man säger så, hade då sovit, ja säg 2 timmar då på dom senaste 32 timmarna, så de va kanske inte så konstigt att ja va trött xD
O ja lyckades att hålla mej vaken hela andra akten också, fast ja va väldigt trött.
Teatern va bra föresten, ja tror ja va lite för trött för o verkligen kunna se teatern ordentligt, men den va bra ändå :P
Sen efter de skulle ja me mamma hem o hjälpa henne o flytta lite tunga möbler som hon inte kan flytta sj. Hon ska ju flytta nu igen, från Nykil till Gammalkil. Så vi åkte o tankade o sen gick vi till Mcdonalds o beställde lite mat, lr ja, mamma beställde mat, ja hade ju ätit en pizza precis innan teatern så ja va inte så hungrig faktiskt :O :P Så ja beställde en stor cola, en mellan milkshake o en stor caffe latte (A) mkt dricka där vart de, hahah :P
Sen åkte vi hem o började o lasta gerjer o så, tog sängen o nån byrå först, när vi varit borta me de, så fick ja faktiskt köa tillbaka hem. Ja vet, ja vet, ja har inge tillstånd att köra me mamma, men vafan kl va typ kvart över 1, 5km mitt ute i skogen. Aja mamma tkte ja körde bra så ja fick köra nästa lass både dit o hem, för hon va så trött :P
De värsta va att ja nu hade blivit pigg, o hungrig. Ja hade ju redan druckit upp mina drickor typ hade lite kallt kaffe kvar :P Så ja fick mammas halva hamburgare :P Sen gick vi då o la oss, kl va nu 3 typ, o vi skulle upp typ halv 8, för mamma skulle me halv nio pendeln >.< stor suck på de! Vart ju uppkörd vid kvart i 8 då, o de va inet lätt o komma ur sängen kan ja lova, tror mamma sa till mej 3-4 ggr innan ja rörde någe på mej :P
Men aja vi kom iväg o mamma hann me tåget. Så ja blev ju kvar på stationen, o trodde att de skull gå ett tåg hem vid tio över nio, men de visade sej ju bara va på måndagar till lördagar, inte söndagar >.< Så då gick nästa tåg helt plötsligt inte förens vid tio över 11 >.< Gahh! Så ja la mej på en bänk i väntsalen o kollade klart på Da Vinci Koden på iPoden istället :P Fan va trött ja blev efter, fast då va de ju inte långt kvar till tåget skulle gå.
Sen vart ju tåget inställt, så de vart ju buss istället, o de gjorde ju inte mej nått spec så där, då slapp ja ju betala iaf (A) :P
När kmr till Överum så ringer pappa o undrar var ja e, o ja säger i Överum. Då va pappa o Ingela också i Överum på museet där, de va ju "Smaka på Tjust" ida, så dom hade ju fart runt lite. Så ja hann ju hoppa av i Överum, men de skulle visa sej att de kanske varit bättre o åkt hem till byn o gått hem från stationen så hade ja varit hemma tidigare, för pappa o Ingela skulle ju åka vidare till andra ställen o kolla. Men men de va ju bara o följa me.
Kom ju till slut hem iaf, o efter att pappa hade varit o köpt lite ny bensin som ja kunde fylla på moppen, så körde ja ju då ut me reklamen. Så nu har ja gjort de o sitter här vid datorn, o pratar me folk o lyssnar på musik. Fast måste gå snart, Kim skulle ringa en sväng :)
Sen får de nog bli en film o sen sova, måste fan sova tidigt ida asså, om ja ska orka upp imorn över huvudtaget :S
Ja har missat en hel del saker här nu kan ja lova, spec en massa detaljer o sånt angående Guldkvällen, men får se om de kmr ändrignar lr om de kmr lite notiser i nått annat inlägg, vi får se.
Ni vet på ett ungefär va som hänt i helgen :P Haha.
Kan ju sumera den med, två bra teatrar, en kväll som började som hur opepp som helst men som slutade kanon...Fast framför allt: Väldigt lite sömn!! xD

I veckan så blir de nog ganska lugnt tror ja, körskolan nån da, imorn kanske, sen tror ja att ja ska spela match på tisda :P
Sen vet ja inte så mkt mer just nu faktiskt, vi får se, men de bliri nog lite mer.
Sen ska ja kanske åka upp till Nkpg på freda o gå o kolla på musikal me jens. Stigus o Kimsevims e me :P
Ja de va väl va ja hade för tillfället tror ja, kmr inte på så mkt mer, e rätt så trött o seg i huvudet faktiskt :P
Så nu ska ja gå o prata lite me Kimsevims :)